ALLTID SNABBA LEVERANSER OCH FRI FRAKT ÖVER 499 KR!

Vanliga frågor


FAQ

Vanliga frågor



INFORMATION OM COVID 19

I dagsläget har vi inga förseningar pga Covid.  Alla produkter vi har i butiken lagerhålls i Sverige och skickas INTE direkt till er från tillverkaren, utan de skickas från vårt svenska lager direkt till er. 

Vi har strikta rutiner när det gäller sjukdom och hygien. Alla följer noggranna riktlinjer kring varuhantering av era produkter så som regelbunden tvättning, spritning och användning av skyddshandskar.  Vid minsta symtom stannar personalen hemma tills dess den är helt frisk enligt folkhälsomyndighetens rekommendationer. 


HAR NI FRI FRAKT?

Om du handlar för över 99 kr skickas din order fraktfritt. Annars tillkommer en fraktkostnad på endast 39 kr. Till Danmark, Norge och Finland skickas din order fraktfritt om du handlar över 200kr. Annars tillkommer en fraktkostnad på 99 kr. 


HUR LÅNG LEVERANSTID HAR NI?

Vi försöker alltid skicka din order inom en arbetsdag. Den totala leveranstiden med DB Schenker är 1-4 arbetsdagar. Till Danmark, Norge och Finland är den totala leveranstiden med DB Schenker 2-6 arbetsdagar.


KAN JAG SPÅRA MIN FÖRSÄNDELSE?

Har du inte fått ett kollinummer/avi via sms eller mejl är du välkommen att kontakta oss. 


HUR BETALAR JAG?

Vi använder oss av klarna som är en trygg och säker lösning för dig som kund. Du kan välja mellan faktura, delbetala eller direktbetala via kort eller bank. 


JAG ÅNGRAR MITT KÖP, VAD GÄLLER?

Enligt distansköpslagen har du som kund 14 dagars ångerrätt, detta gäller från den dag du mottagit dina beställda varor. Produkterna skall vara i originalförpackning och ej vara öppnade eller använda. Du som kund betalar frakten för returen. För fullständiga regler och anvisningar kan du läsa våra köpevillkor. 


VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET?

Ej uthämtat paket ligger kvar på utlämningsställe under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.


VAD GÖR JAG OM JAG ERHÅLLIT EN TRASIG FÖRSÄNDELSE?

Kontakta oss på [email protected] inom 14 dagar så hjälper vi dig. 


JAG HAR FÅTT ALLERGISK REAKTION AV EN PRODUKT?

Allergier och reaktioner är som tur är inte vanliga på produkter där tillverkaren följer dem regler som finns kring vad som får finnas i smink och hudvårdsprodukter. Alla våra produkter följer de regler som finns. Är du osäker kan du testa en ny produkt på ett område som inte är känsligt, tex. armen och se om du tål produkten. Vid allergi/reaktion avlägsna produkten och vid behov kontakta vårdcentral/läkare. Om du fått en reaktion vill vi gärna att du kontaktar oss så vi kan skicka vidare informationen till respektive tillverkare. 


FÄRGEN STÄMMER INTE ÖVERENS MED BILDEN

Tyvärr så visar olika skärmar (mobil, surfplatta, dator) lite olika nyanser av färger. Detta gör att tex en produkt kan se mer/mindre röd ut än vad den är. Ett tips är att tex kolla på både en dator och mobil och jämföra. Att en färg inte helt överensstämmer är ingen anledning till giltig reklamation.


SAMMARBETAR NI MED INFLUENCERS?

Ja absolut! Har du en blogg, instagram, facebook eller youtube-kanal med fler än 2000 följare kan du kontakta oss på [email protected]